Magistrát města Jihlavy připravuje ke spuštění tzv. Knihu hříchů, což je nový elektronický systém hlášení závad na čistotě, zeleni či dopravním značení ve městě. Měsíčně úřad zaznamená a řeší 60 až 100 takových podnětů.
Nový systém dostal pracovní název podle své papírové předlohy - evidence závad označované také jako „Kniha hříchů“.
Záznamy do elektronické evidence budou vkládat úředníci magistrátu a strážníci městské policie. Nově zaznamenaná informace automaticky odejde na patřičný odbor magistrátu k řešení, začíná tím i „hlídání“ stanovené doby určené ke splnění úkolu.
Hlavním smyslem elektronické Knihy hříchů je lepší evidence a kontrola řešení uvedených problémů, ale pomůže i v dalších oblastech. „Systém může pomoci při tvorbě rozpočtu. Přesněji ukáže počty výkonů například v čistotě města a z toho plynoucí požadavky na rozpočet,“ uvedl primátor Jaroslav Vymazal. Záznam uvádí i místo závady, s odstupem bude možné vyhodnotit i trvale problematické lokality. „Například v místech s největším množstvím černých skládek se pak musí hledat příčiny a řešení. Zda je to nedostupností sběrného dvora, nedostatkem kontejnerů a odpadkových košů nebo jde o vandalismus,“ doplnil primátor Vymazal.
Elektronickou Knihu hříchů vytvořili informatici úřadu na podnět kolegů z jiných odborů. Dosud se závady zaznamenávaly prostřednictvím e-mailů, evidovaly se a kontrolovaly vytištěné ve složkách. „Systém je určen pro vnitřní fungování úřadu. Veřejnost má samozřejmě možnost upozorňovat na závady standardními způsoby, tedy osobně, telefonicky, e-mailem a podobně,“ doplnil tajemník úřadu Lubomír Dohnal.
Kniha hříchů pohlídá termíny
- Podrobnosti